😍😉nasim😉😍

👍👏👌سایت سرگرمی برای وقتی که حوصلتون سر میره👌👏👍

😍😉nasim😉😍

👍👏👌سایت سرگرمی برای وقتی که حوصلتون سر میره👌👏👍

😍😉nasim😉😍

👪با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بازدیدکننده های گرامی 👪
💞از اینکه وبلاگ منو برای بازدید انتخاب کردین خیلی خیلی متشکرم 💞
💖منتظر نظرات انتقادات و پیشنهادات شما هستم💖
✋ممنون از نگاهتون✋

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

ته چین مرغ

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۹ ب.ظ



رنج 3 لیوان  .  تخم‌مرغ 3 عدد  .  زرشک 1 لیوان  .  ماست چکیده 1 لیوان  .  سینه مرغ 2 عدد

کره 5 قاشق غذاخوری  .  روغن 1/2 لیوان  .  زعفران دم کرده 5 قاشق‌غذاخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم


طرز تهیه : برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با آب ولرم آبکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف آن نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

 

مرغ را همراه با 3 لیوان اب و نمک و فلفل با حرارت ملایم بپزید تا اب ان تمام شود ، پس از پخت مرغ را تکه تکه کنید ؛ زرشک ها نیز 1 ساعت در آب خیس کنید سپس در 2 قاشق غذاخوری کره سرخ کنید و مرغ را به آن اضافه نمایید.

 

رنج های آبکش شده را دو قسمت کنید ، یک قسمت از برنج را با تخم مرغ ها ، ماست چکیده ، 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و نصف روغن خوب مخلوط کنید و یک قسمت دیگر برنج را با 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، کمی نمک و نصف دیگر روغن مخلوط نمائید.

 

دیواره های قابلمه را چرب کنید ، نصف برنج های تخم مرغی را درون ان بریزید و با کفگیر خوب فشار دهید تا مواد خوب فشرده شوند ، لایه ای از مرغ های تکه شده بریزید و کمی زرشک سرخ شده بپاشید ، بقیه برنج های تخم مرغی را روی لایه قبلی گذاشته و فشار دهید تا مواد منسجم شوند.


روی لایه بعدی بقیه تکه های مرغ و زرشک سرخ شده را بریزید سپس برنج زعفرانی را روی مرغ ها بریزید و خوب فشار دهید ؛ باقی مانده کره را داغ کنید و روی برنج ها بریزید ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، بسته به نوع حرارت بین 1 – 2 ساعت برای اماده شدن ته چین زمان مورد نیاز است.

 

دقت کنید که اصل ته چین به ته دیگ ان میباشد ، پس از اماده شدن در ظرف برگردانید یا برش زده و جدا جدا سرو نمائید ، روی ته چین را با زرشک سرخ شده تزئین کنید.



  • nasim arj

نظرات  (۱)

Tanha tanha mn chiiiii
پاسخ:
اومدم در خونتون نبودید!!!!!!
در ضمن تنها نبودیم 4 نفر بودیم😉😂😁

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی